VARC - Regionalna konferenca o avtorskih pravicah na področju likovno vizualne umetnosti

16. 10. 2017

Kmalu dogodek VARC – Visual Arts Regional Conference / Regionalna konferenca o avtorskih pravicah na področju likovno vizualne umetnosti,  ki je eno prvih tovrstnih mednarodnih srečanj pri nas.

Organizirajo jo:

CISAC / International Confederation of Societies of Authors and Composers –vodilno svetovno omrežje avtorskih združenj  z 239 priključenimi društvi iz 123 držav, ki zastopa več kot 4 milijone ustvarjalcev iz vseh geografskih področij in vseh umetniških zvrsti s področja glasbene, avdio-vizualne umetnosti, dramske umetnosti in literature. Regionalni direktor za Evropo je gospod Mitko Chatalbashev.

EVA / European Visual Artists, združenje, ki zastopa interese vizualnih umetnikov v 24 evropskih kolektivnih društev 100.000-ih umetnikov in ustvarjalcev na področju likovno vizualne umetnosti, ilustratorjev, fotografov, oblikovalcev, arhitektov in drugih vizualnih umetnikov, katerega generalna sekretarka je gospa Carola Streu. Oba, gospod Chatalbashev in gospa Streu, bosta na konferenci med predsedujočimi.

Slovenski partner pri organizaciji konference je Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov, ki jo bo med predsedujočimi zastopal njen predsednik, gospod Aleš Sedmak.

Sodeluje tudi Ministrstvo za kulturo RS, udeležence bo nagovoril minister za kulturo gospod Anton Peršak.

Med slovenskimi govorniki bo tudi dr. Vojko Toman, direktor Urada RS za intelektualno lastnino.

Srečanja se bodo udeležili tudi mnogi predsedniki in predstavniki avtorjev nacionalnih likovnih združenj in društev držav Južnega Balkana,  iz republik bivše Jugoslavije, ter predstavniki ministrstev in uradov za intelektualno lastnino.

Prav tako bodo na konferenci sodelovali tudi predstavniki nekaterih kolektivnih organizacij iz Slovenije.

Ob konferenci bo na ogled priložnostna razstava, ki bozbranim delegatom in udeležencem predstavila 4 slikarje, člane ZDSLU: Igorja Banfija, Bojana Benso, Aleša Sedmaka in Silvestra Plotajsa Sicoe-ja.

Vizualna umetnost je danes navzoča na vsakem koraku in veliko lažje dostopna slehernemu kot kdaj koli poprej. In vendar je področje avtorske in drugih pravic ter sledenje le-teh na likovno vizualnem področju pri nas zaradi zahtevnosti samega procesa sistema tovrstne umetnosti in pomanjkanja trga okrnjeno in se ne izvaja v praksi, sploh če ga primerjamo z glasbenim in literarnim  področjem, kjer je sledenje avtorskih pravic že dolgoletna praksa. Slovenija je še zmeraj nepopisan list v srednjeevropskem prostoru pri uveljavljanju avtorskih pravic ter pri kolektivnem uveljavljanju tistih avtorskih pravic likovno vizualnih umetnikov, ki se upravljajo kolektivno. Vsesplošna kriza, ki nas trenutno pesti, zahteva veliko več energije pri reševanju težav naših likovnikov, a je hkrati morda prava priložnost, da se vzpostavijo nove smernice in da se začnejo uvajati in spoštovati splošna pravila, ki vladajo v razvitem svetu. Prav je, da se tudi na tem področju pri nas stvari uredijo. Več o avtorskih in drugih pravicah nasploh, o njihovem sledenju in o načinu, kako področje likovno vizualnih pravic urediti pri nas in na Balkanu, bodo spregovorili na konferenci, ki bo brez dvoma izjemno zanimiva, saj bodo na njej predstavljene številne novosti.

Pripravila: Olga Butinar Čeh

 

Vabljeni na 4. dogodek v okviru projekta Umetnost v javnem prostoru: Genski oltar

10. 10. 2017


Vabljeni na 4. dogodek v okviru projekta "Umetnost v javnem prostoru" Sekcije kiparjev in umetnikov, ki delujejo v javnem prostoru ZDSLU.

Genski oltar: Damijan Kracina, Vladimir Leben, Jani Pirnat

Genski oltar umetnikov Damijana Kracine in Vladimirja Lebna, postavljen in posvečen v galeriji Krško lanskega novembra letos roma v Križevniško cerkev v Ljubljani, kjer bo umetniško mistično vizijo mogoče izkusiti od torka 10. oktobra, ko bo ob 19. uri otvoritvena maša, vse do petka, 13. oktobra, nesrečnega dne, ko bo oltar odromal do naslednje pojavitve, kdo ve, kdaj in kam.

Ideja o Genskem oltarju je nastala ob obisku Gentskega oltarja v katedrali svetega Bavona. Umetniške razstave Galapagos, ki je navdih iskala v nenavadnih bioloških oblikah potencialnega življenja in je krožila po Evropi do leta 2009, je sklenila pot v umetniškem centru Le Colysee, maison Folie de Lambersart pri Lillu. Verjetno najbolj slavna umetnina bratov van Eyck je sprožila besedno igro. Izhajajoč iz ikonografije in poslednjega bibličnega žrtvovanja živali – Jagnjeta Božjega, se je v idejni igri zgodil konceptualni prevzem krščanskih eshatoloških vsebin, apokaliptičnih vizij o poslednjih stvareh in se priredil vsemu genskemu. Vizija konca vsega je v viziji Genskega oltarja, spremenjena v znanstvenofantastično dogmo o prihodnosti življenja, raztresenega in potujočega po vesolju ob koncu sveta, kjer ljudje, žal, niso uspeli.

Postavitev oltarjev v čudoviti baročni Križevniški cerkvi ob glasbeni podlagi Saše Kalana, je zamišljena kot celostna umetnina in religiozni dogodek umetniške vizije konca biološkega življenja na našem planetu. Genski oltar prevzema cerkveni medij kot kreacionistično prepričevalno orodje in ga apropriira skozi pogled ustvarjalcev v dogmatski obrat in smer sodobnejših znanstvenih teorij o načinih, oblikah, potencialu in širjenju življenja skozi vesolje (Jani Pirnat).

 

Razstava Renéja Fadingerja: EXO VOLUME, 5. – 27. 10. 2017

28. 9. 2017

Vabljeni na odprtje razstave avstrijskega konceptualnega umetnika Renéja Fadingerja z naslovom EXO VOLUME, ki bo 5. oktobra 2017 ob 19h, v Galeriji ZDSLU v Ljubljani. 

René Fadinger

Rojen je bil leta 1974 na Dunaju, od leta 2012 pa živi in dela na avstrijskem Koroškem. Od leta 2000 do 2008 je študiral na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju pri profesorju Sigbertu Schenki in profesorju Heinzu Lindingerju, in sicer risbo in grafiko. Je prejemnik številnih umetniških nagrad, med drugim umetniške nagrade za grafiko Roberta Schmidta. Sodeloval je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini, kot so v letu 2017 Evro-Brazilija, Palácio da Cultura, Natal, Brazilija; v letu 2016 Morfologija arhivov, Muzej sodobne umetnosti MOG, Goa, Indija; v letu 2015 Tangente, Kunst Vorarlberg, Villa Claudia, Feldkirch; v letu 2016 Brezrazsežen; v letu 2011 TOP 11, Garage X, Dunaj; v letu 2014 Sublimacija, v letu 2010 B-ART, Galerija BV, Dolga noč muzejev, Celovec, Avstrija. Pri ustvarjanju Fadingerja se križa in prepleta več umetniških področij. Povezuje različne medije, kot so skulptura, video, grafika in slikanje, predvsem v talne instalacije. Pri svojem delu že več kot deset let intenzivno raziskuje prostor, njegovo zaznavanje in različne razsežnosti. Od leta 2013 je predavatelj na »Koroški svobodni akademiji likovnih umetnosti«.


Portrait René Fadinger, on the rise, 2014, Cut-Out, Lack auf Fancy Canvas, 180 x 270 cm

René Fadinger: O njegovem delu je spregovoril umetnik in filozof Luka Antičević

»Opazovanje sveta Renéja Fadingerja ni tako zelo odvisno od zanimanja za predstavitev njegovih umetniških del kot trofej, ki izpolnijo pričakovanje, ampak je njegov namen veliko bolj doseči vidnost postopka ustvarjanja. Čeprav delo Renéja Fadingerja temelji na predstavitvi razmerja med sredstvom, označenim predmetom in njegovo osebnostjo, je v njegovih delih mogoče najti umetniško-evolucijsko metafiziko, ki predpostavlja, da je povezava izkušenj, delovanja in dejanskosti določena na Fadingerjev način. Ta umetniški pristop kot teorija lastne izkušnje resničnosti je lahko zasnovan tako, da v enaki meri ustreza normativnim vedam estetike, etike in logike.



Memories of my Origin, 2016, Tusche und Acryl auf Leinwand, 180 x 160 cm

Bistveno za dela Reneja Fadingerja je, da je v osnovi njegovega estetskega vedenja oblika odzivnega doživljanja umetnika, s čimer je poudarjeno, da je pri njegovem ustvarjalnem delu še posebej pomembno te izkušnje doživeti. Gre za izkušnje umetnika, ki svoje umentine ustvarja pod vplivom posebne časovne dimenzije v povezavi s svojo voljo, ki je izraz identitete njegovih umetniških del. Enotnost njegovih figur je razumemo kot osmislitev, kot vrnitev k izhodišču, kjer je mogoče prepoznati nedoločenost kot vir vsega podanega, neomajno dojemljivo in zaznavno ter brezplodno prizadevanje vseh umetnikov, da bi dosegli popolnost vedenja in
umetnosti.

Luka Antičević 2017


D-Construction, Inštalacija / Installation, 2015, les, železo / Holz, Eisen, 300 x 310 x 110 cm

 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

Ostale novice


RAZPIS ZA NOVEGA UPORABNIKA ATELJEJA V STAVBI GARAŽE, AKC METELKOVA MESTO

Več>>


Začetek Zimskega festivala ZDSLU

Več>>


Razstava Bližine in daljave

Več>>