Pismo Saša Urukala, Delo 3.5.2014

04. 5. 2014

V zadnjem času smo bralci priča intenziviranemu pisanju novinark Dela o pomenu in vlogi direktorice MG+MSUM Zdenke Badovinac za slovensko umetnost in družbo.
 
Zapis Maje Megle v članku Strast do menjave je še eden od takšnih zapisov, ki je del PR aktivnosti v podporo zagotovitvi še nekaj mandatov direktorici MG+MSUM Zdenki Badovinac, vendar se hoče predstavljati kot objektivno, neodvisno raziskovalno novinarstvo.
 
Ker se ne strinjam z zapisanim, ki med drugim zamegljuje dejstva, se oglašam kot “konzument” storitev MG+MSUM in davkoplačevalec. Prav slednji zahtevamo od novinarke in njene protégée več kot zgolj navajanje fiktivnih cen dvomljivih umetnin v lasti MG+MSUM ter naštevanje neprimerljivih uspehov tujih kulturnih institucij in trajanja mandatov njihovih direktorjev.
 
Ob kandidaturi kandidata za direktorja njegov program ni znan javnosti. Zato lahko javnost zgolj ocenjuje njegovo delo. Ob trditvi bivšega ministra in politika LDS, da obstaja možnost zamenjave direktorja kulturnih institucij, ugotavljam, da do sedaj še nismo doživeli, da bi minister za kulturo zamenjal direktorja, ker ni izpolnil pričakovanj. To se tudi ni in ne more zgoditi, saj so to delovna mesta, ki so bila vedno povezana z aktualno politično linijo. Ker se je Zdenka Badovinac obdržala do sedaj ob vseh vladah, to govori bolj o politikih in njihovem nepoznavanju pomena nacionalne institucije kot o njeni apolitični drži in neodvisnosti. Boljši vpogled pa hitro razkrije tesno povezavo s politiki določenimi opcijami, njihovimi zasebnimi zbirkami ter težnjo, da se njihova vrednost obdrži in uveljavi na trgu umetnin. Za pomen in ugled voditeljice in njenih umetniških favoritov benevolentno skrbi izbrana združba za komuniciranje.
 
Trenutna neprepoznavnost sodobnega slovenskega ustvarjanja v polju vizualne kulture n umetniškega ustvarjanja v tujini ter tudi v Sloveniji je v veliki meri zasluga direktorice MG+MSUM, gospe Zdenke Badovinac. Kakršna koli primerjava njenega dela z delom direktorjev muzejev po svetu, z delom Mitje Rotovnika in tudi Zorana Kržišnika ni mogoča in je podcenjujoča za bralca časopisa. Če bi gospa Badovinac pripravila razstavo s primerljivim številom obiskovalcev, kot jih dosežejo omenjene institucije v tujini, n če bi vzpostavila primerljive prireditve, bi primerjava vzdržala. Trenutno v svojih zgradbah sameva skupaj s svojimi dragocenimi zbirkami vred. To najbolj izpričuje število obiskovalcev.
 
Spremljanje delovanja MG+MSUM hitro pokaže:
oblikovanje programa po liniji najmanjšega napora, odsotnost gostovanja relevantnih tujih ustvarjalcev, nestrokovno postavljene in nepromovirane razstave, neaktivnosti galerije v času predsedovanja Slovenije EU, neaktivnosti galerije v času obnove in gradnje razstavišč v Ljubljani, zamujeno priložnost arhitekturne atraktivnosti in programske ustreznosti obeh stavb, v katerih deluje MG+MSUM, izgubo Male galerije, popolno prezrtost kulturne diplomacije in neumeščanje slovenskih ustvarjalcev v evropski prostor, ter neupoštevanje povezanosti z gospodarstvom in turizmom. 
 
Z dolgoletnim direktorovanjem in posledično uveljavitvijo osebnih preferenc direktorjev se spreminja zgodovinski zapis o slovenskih ustvarjalcih. Dolgoletni staži napačnih oseb omogočajo izbris, a tudi ustoličenje posameznih ustvarjalcev. Majhne sredine, kot je Slovenija, potrebujejo pri izvedbi nacionalne kulture ljudi z občutljivostjo in toleranco do drugače mislečih in drugače delujočih ustvarjalcev. V geografsko in ekonomsko močnih okoljih lahko ustvarjalci izbirajo med usmeritvami institucij, pri nas pa to žal ni mogoče. Prav zato je sled, ki jo za seboj pušča Zdenka Badovinac, toliko usodnejša in bo imela dolgoročne posledice. Sanacija stanja bo trajala dolgo. Za seboj pušča generacije prezrtih.
 
Od njenih mednarodnih povezav je izplen davkoplačevalcev zelo majhen. Kot je razbrati iz medijev, gre predvsem za samopromocijo in plačano (od slovenskih davkoplačevalcev) prisotnost v tujini. Poleg ustvarjalcev, ki delujejo v polju perverznega političnega kiča, in njenih osebnih prijateljev MG+MSUM v zadnjih letih ni ponudil Slovencem ničesar, kar bi gradilo in prispevalo k nacionalni identiteti in globalni prepoznavnosti slovenskega potenciala.
 
Njeno vlogo v zadnjih letih, bolj ali manj uspešno, poskušajo nadomestiti civilna iniciativa in zasebne galerije, kar pa nikakor ni vedno dobro, saj umanjka tako strokovni kot promocijski del aktivnosti, ki jih nacionalna institucija mora oziroma lahko vzpostavi.
 
Sprašujem se, kaj se dogaja v družbi umetnostnih zgodovinarjev, kritikov, umetnikov, stanovskih združenj in teoretikov, da so kritični zapisi v medijih o delovanju MG+MSUM prej redkost kot demokratična praksa.
 
Neodgovorno, podcenjujoče in neresnično je zapisati, da je v tej državi premalo dobrih, strokovnih in uspešnih kadrov in da bo z omejitvijo mandatov pot odprta mediokriteti, povprečnežem z veliko sle po položaju ter malo vizije in resnične predanosti. Zdi se, kot da novinarka razpolaga z naborom imen, ki ustrezajo njenemu opisu in nas je treba pred njimi posvariti.
 
Gre za napačno miselnost, ki je v današnji slovenski družbi pogosta, novinarka je njen glasnik in temelji na ščitenju obstoječih pozicij. Novi ljudje ogrožajo pridobljeno udobnost in privilegije. Zavračanje svežega znanja in energije jemlje mladim generacijam smisel in domovino. Omejitev števila mandatov pa jim daje pogum in priložnost.
 
Naj končam s parafrazo novinarkinega zapisa: Neomejitev števila mandatov direktorjev v kulturi ima za slovensko kulturo že uničujoče posledice.
 
Sašo Urukalo

 

Nujno obvestilo v zvezi z letošnjo razstavo Majski salon 2014 - Voda

28. 4. 2014

1. Rok za prijavo na Majski salon 2014, Voda se izteka. Ker so vmes male prvomajske počitnice, smo podaljšali rok prijave na regionalna društva in sicer se morate prijaviti najkasneje do 4. maja. Po tem roku vas ne bomo mogli vključiti v katalog (samo na razstavo).
 
2. Ponovno vas prosimo, da svoja dela oddate na regionalnih društvih, kjer svoja dela oddajte. Za prevoz do Ljubljane se bomo na Zvezi dogovorili z regionalnimi društvi.
 
3. Ponovno pa vas obveščamo, da bomo Majski salon 2014, Voda slovesno odprli 15. maja ob 19. uri v razstavnih prostorih Gospodarskega razstavišča v dvorani Galerija. Razstava bo odprta do 13. junija 2014, vsak dan med 11.00 in 19.00, tudi ob sobotah in nedeljah.
 
4. Svoje prijave pošljite na poštni naslov:
info.zdslu@gmail.com
ali na naslove svojih regionalnih društev.
 
5. Kot smo vas že obvestili v prejšnji okrožnici, bomo v nedeljo, 25. 5. 2014 na GR imeli MEDIJSKO SREDIŠČE ob EU volitvah in veliko mednarodnih novinarjev. Pričakujemo vaše predloge v zvezi z našo odmevno promocijo.
 
6. PONOVNO O LETOŠNJI NOVOSTI: Novost letošnjega MS bo tudi način, kako ga bomo varovali. Letos boste imeli priliko, da razstavo varujete sami, avtorji, ki razstavljate. Ne pričakujemo, da bi avtorji razstavo varovali brezplačno. Avtorji, ki bodo varovali razstavo, bodo plačani toliko, kot plačujemo študente (4€/h). Žal, ste se do sedaj prijavili le trije. Zato vas ponovno pozivamo, da se za varovanje prijavite na naslov: zdslu@zveza-dslu.si , ali pa sporočite po telefonu 01 433 0464. Prijave bo zbirala Jasmina, ki bo odgovorna za razpored in vse podrobnosti v zvezi s čuvanjem MS 2014.
 
7. Za postavitev razstave bomo rabili prostovoljce (20 – 30), ki jih bomo pa plačali, isto kot avtorje, ki bodo čuvali razstavo.

 

Javni razpis za dodelitev delovnih štipendij za področje ilustracije in fotografije

18. 4. 2014

Pogoji za sodelovanje
 
Upravičenci so avtorji, ki se ukvarjajo z likovno umetnostjo na področju ilustracije in fotografije, vezano na monografske publikacije (knjige), ki jih izposojajo slovenske splošne knjižnice, imajo stalno prebivališče v Republiki Sloveniji, ali ustvarjanje vezano na monografske publikacije za otroke, mladino in odrasle v slovenskem jeziku. Na razpis se lahko prijavi vsak avtor, ki je (so)avtor najmanj ene ilustrirane ali s fotografijami opremljene monografije, ki jo je registriral COBISS (glej www.cobiss.si , za dodatne informacije se obrnite na vašo matično knjižnico).
 
 
 

 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

Ostale novice


Predstavitev unikatne ročno poslikane modne linije ZDSLU

Več>>


Milena Gregorčič v Galeriji Božidar Jakac

Več>>


Vabljeni na posvet LIKOVNIKI in AVTORSKE PRAVICE

Več>>