18. razstava iz cikla Okno k sosedu - Metka Pepelnak in Vojko Pogačar

17. 6. 2019

Metka Pepelnak: Solve et Coagula, slikarstvo

Kot številni sodobni mladi likovni umetniki tudi slikarka Pepelnakova razvija, raziskuje in ubira številne  nove poti in se pri tem pogosto ustavlja na področju konceptualne likovno vizualne umetnosti. Pri svojem ustvarjanju se je s pravo raziskovalno slo, kot umetnica in oblikovalka, podala na področje tehnologije reciklaže, predelave, izdelave in umetniškega oblikovanja papirja. Je edina v Sloveniji, ki se ustvarjalno ukvarja s tem in ki ji to delo ni le kratkotrajni ekskurz, temveč se že leta kontinuirano spopada s fenomenom »papir«.


Detajl, HOLOGRAM /Hologramm, Cikel/ Zyklus - Solve et Coagula, 2016, recikliran papir, bombažna in zlata nit/ Recyclingpapier, Baumwoll- und Goldfaden, 87 x 87 cm

Pri tem njenem delu ji je močno prisluhnila tujina, kjer redno posega po priznanjih, medaljah in nagradah. Pri delu pomeni avtorici papir samostojni predmet ustvarjanja, pri oblikovanju le-tega, pa nastajajo konceptualno zasnovani projekti in artefakti. Ti so večnamensko povezani v likovno površino kot matrice za grafične liste, kot slike v okvirjih ali kot specifični kiparski artefakti, ki živijo samostojno življenje in so neke vrste vmesni člen na ustvarjalni poti med kipom in sliko. Papir, ki ga avtorica sama reciklažno izdeluje, že sam po sebi pogosto v svoji notranjosti nosi bogato zgodbo neke preteklosti in številna sporočila. Kot sredstvo in nosilec umetniškega procesa je ob enem papir likovno orodje in  glavna ikonografska nota celotnega opusa Pepelnakove. Je identiteta njenega individualnega likovnega jezika.


Detajl, Triptih - E.A. MIKRO IN MAKROKOZMOS I., 2017

Metka Pepelnak, profesorica likovne umetnosti je bila rojena leta 1966. Leta  2002  je zaključila študij likovne umetnosti na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Diplomirala je iz slikarstva pri akademskem slikarju Zdenku Huzjanu in akademskem grafiku Črtomirju Frelihu. Od zaključka študija deluje kot samostojna kulturna ustvarjalka na področju oblikovanja, slikarstva in grafike. V obdobju zadnjih petih let je imela več samostojnih in skupinskih razstav doma in v tujini. Leta 2016 je predstavljala svoja dela na samostojnih razstavah: »Solve et Coaguala« v Cite Internatonale des Arts v Parizu, »Gnoj je zlato in zlato je gnoj« 2012 na Ekonomski fakulteti v Ljubljani ter na »Mesecu oblikovanja« 2014 v Tiskarni Mladinska knjiga v Ljubljani. Svoja dela je avtorica v zadnjem obdobju razstavljala še v Tajvanu, Kitajski, Srbiji, Izraelu, Bolgariji, Tasmaniji, Braziliji, Čilu, Združenih državah Amerike, Italiji, Nemčiji, Južni Koreji, Avstriji, Franciji (Parizu), kjer se je tudi študijsko izpopolnjevala. Leta 2016 je prejela posebno pohvalo na X. natečaju za grafiko EX -YU,  Beograd v Srbiji za delo »Peace I.«, 2015 častno priznanje Amateras  Annual mini paper art exhibition, Sofija, Bolgarija za dela »Flower I.,II., in Golden Idria Lace«. Del njene grafike je bil izbran za naslovni plakat mednarodne selekcionirane skupinske razstave »International Biennal ECO - Sublime« Taiwan (R.O.C.) 2017. Pepelnakova je aktivna članica ZDSLU, DLUL in mednarodnega združenja IAPMA - »International Association of Hand Papermakers and Paper Artists«.

 

Vojko Pogačar: Sem tu….?, oblikovanje


Avtoportret iz cikla Sem tu…?, voščeni model utrjen s platnom, poslikan z enkavstiko in z epoxi zaščito, 2005, 25 x 27x 10 cm

Akademski slikar, grafik in oblikovalec dr.h.c. Vojko Pogačar, je ena pomembnejših izredno posebnih, kompleksnih in vsestranskih osebnosti sodobne slovenske likovno vizualne umetnosti. Večplastni, v prihodnost orientirani likovno vizualni ustvarjalec, pedagog in teoretik, nadvse ceni univerzalnost. Sodeloval je s člani skupine OHO, bil aktiven pri študentskih nemirih leta 1968. Njegovo področje delovanja in raziskovanja likovnosti je široko avantgardno zastavljeno, z delom raziskav je pa posegal celo na polje medicinskih vsadkov. Njegov največji vzor pa je renesančni umetnik Leonardo Da Vinci. Je močno filozofsko orientiran avtor in se nenehno preizprašuje ter raziskuje probleme stroke, ki ji je zapisan. Vseskozi ga vznemirjajo neustaljene in neprehojene poti likovnega raziskovanja, kjer išče številne odgovore. Zanj so likovni zapisi predmetov in preprosta vidna zaznava, ki je sicer splošno razumljiva, premalo. Pri svojem ustvarjalnem in raziskovalnem procesu se vseskozi ukvarja z metamorfozami in iskanji, ki vodijo do esencialnega likovnega jezika, tako na področju slikarstva, kiparstva, oblikovanja ali konceptualne umetnosti post digitalne dobe. Njegova pot pelje proč od hedonistične zaznave in preprostih užitkov v formi ali vsebini. Verjame, da sodobna tehnologija, ki nam ponuja skoraj neomejene možnosti, daje človeku priliko, da znova postane univerzalen (morda kot v renesansi).


Cikel Snežni dotiki, plastofil, epoxi , 1979 – 2019, 15 x 12 x 12,5 cm

Vojko Pogačar je bil rojen 1950 v Krškem. 1973 je diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri profesorju Maksimu Sedeju. Deluje kot slikar, grafik, računalniški ustvarjalec, grafični in industrijski oblikovalec, pedagog, likovni teoretik in proučuje barvno teorijo. V svoji karieri je imel več kot 90 samostojnih in več kot 160 skupinskih razstav, med njimi številne na velikih mednarodnih razstavah, ki so bile podvržene strogi selekciji. Poleg ostalih likovnih manifestacij in festivalov je med drugim dvakrat sodeloval na najpomembnejšem svetovnem festivalu novomedijske umetnosti Prix Ars Electronica v Linzu (Avstrija), večkrat na Mednarodnem bienalu industrijskega oblikovanja BIO v Ljubljani in na svetovnih bienalih in trienalih posvečenih grafiki ter ob tem prejel številna priznanja in nagrade, doma in po svetu. Del svojega ustvarjalnega časa je preživel v tujini, kjer se je vključeval v pomembna združenja, med leti 1993 do 1997 član združenja likovnih umetnikov Paris – Belleville, član umetniške skupine 3H30, Paris – Bordeaux, član umetniške skupine AntArtika, 2000 je pridobil PPUD - priznanje pomembnih umetniški del s področja industrijskega oblikovanja na ALUO-Ljubljana, leta 2000 je prejel naziv docent in 2010 naziv izredni profesor na Univerzi v Mariboru in predaval na Fakulteti za strojništvo in Fakulteti FGPA za arhitekturo. 2016 prejel Častni doktorat Univerze v Mariboru za prispevek k ustanovitvi in za razvoj študijskega programa Inženirsko oblikovanje izdelkov (Product design) na Univerzi v Mariboru. 2010 postal predsednik Slovenskega združenja za barve, od leta 2014 je njegov podpredsednik. 2019 je postal predsednik DLUM in podpredsednik Zveze društev Slovenskih likovnih umetnikov ZDSLU, kjer se je aktivno vključil v delovanje Zveze.

Otvoritev razstave bo v torek, 18. junija 2019, v razstavnih prostorih Generalnega konzulata Republike Slovenije v Celovcu, Radetzkystraße 26, Avstrija.

Na ogled do septembra 2019.

 

Razstava Likovni svet Alenke Gerlovič. Makedonski cikel v SEM

06. 6. 2019

V Slovenskem etnografskem muzeju bodo v sredo, 12. junija, ob 12. uri slovesno odprli razstavo z naslovom Likovni svet Alenke Gerlovič. Makedonski cikel v SEM.
Z razstavo se SEM pridružuje obeleževanju 100. obletnice rojstva akademske slikarke, umetnice in kulturnice. Zbirka, ki jo je umetnica SEM podarila leta 2003, obsega 90 risb različnih formatov v različnih tehnikah (rjava, črna in rdeča kreda, trstika / tuš, pero / tuš, čopič / tuš in svinčnik), 10 akvarelov in 250 fotografij. Ustvarila jih je na obiskih Makedonije med letoma 1953 in 1957.

Razstava bo na ogled do 8. septembra 2019.

 

Razstava nagrajenke Majskega salona ZDSLU 2019, Milene Gregorčič: Linije in transparence

30. 5. 2019

V Galeriji ZDSLU se bo s svojimi slikami, krajinami na transparentni foliji, iz ciklusa Linije in transparence, predstavila letošnja dobitnica Nagrade Majskega salona 2019 – SLIKA. Žirijo za izbor letošnjih nagrajencev so sestavljali predstavniki in predsedniki Umetniških svetov iz osmih regionalnih društev ZDSLU. Kustosinja razstave je Olga Butinar Čeh.

Povezava med videzom, prezenco in bitjo slike je le transparentna gladka folija, neobičajna slikarska podlaga, na kateri se nizajo, prepletajo in vlečejo izjemno dolge linije, pogosto tudi več kot desetmetrske likovne površine, je polje, na katerem se poraja nemimetično dogajanje. Avtorica, katere likovni svet je sestavljen iz polnih in prosojnih neizmernih linij, pred nas postavi neke vrste krajine konceptualne narave in kozmičnih dimenzij, ki vstopajo v prostor in na vzvalovani likovni površini tvorijo trodimenzionalno telo slike. Na ustvarjalni poti nas avtorica vzame s seboj in nas popelje v lastni kozmični brezmejni svet univerzuma, po katerem širi, kot bi pajek tkal tenke mreže, in prepleta horizonte za meditacijo. Njeno delo sledi nenehnemu reševanju zastavljenih likovnih problemov ter vnaša na likovno polje načelo ubikvitete in kozmičnega reda, ki prihaja iz neskončnosti in ki ga nosimo v sebi. Nagiba se k večnemu iskanju in razumevanju dvojnosti, tako v življenju kot pri nastalih umetninah, ki visijo in so postavljene v prostor, tako da imajo dva obraza in jih lahko jemljemo kot dve plati medalje. Nima vzornika, temveč individualno stopa po samotni slikarski poti, na kateri si sama zastavlja nove izzive in postavlja nove cilje, ki jim zaradi perfekcionizma pri delu nikoli ne vidi konca in ki se porajajo vedno na novo. Bistvo in osnova njenih likovnih površin sta kondenzacija umetnine in boj med svetlobo, rahlo zamegljeno prosojnostjo ter skoraj neskončno linijo, s čimer se ustvarja iluzija homogenosti. Plemenita meditativna krajina je kompleksna in reducirana na najnujnejše in vse deluje približno tako, kot da bi želela avtorica stopiti iz kletke ujete svobode.

Magistrica umetnosti, akademska slikarka Milena Gregorčič, se je rodila leta 1952 v Ljubljani. Obiskovala je ljubljansko Šolo za oblikovanje, kjer je maturirala na oddelku za grafiko. Študij je nadaljevala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani na oddelku za slikarstvo, kjer je leta 1976 diplomirala. Podiplomski študij je nadaljevala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani na specialki za grafiko pri prof. Marjanu Pogačniku in Zvestu Apolloniu, kjer je magistrirala leta 1978. Od leta 1976 je članica Društva likovnih umetnikov Ljubljana v Zvezi društev likovnih umetnikov Slovenije. Zaposlena je bila pri Slovenskih železnicah, kjer je delala na področju oblikovanja celostne grafične podobe. Poleg obsežnega dela v okviru redne zaposlitve je v sodobni likovni umetnosti zapisana kot slikarka, grafičarka in oblikovalka, kar potrjujejo številne razstave, raznovrstna oblikovanja od dekanskih verig, celostnih podob, knjižnih oprem do poštnih znamk. Svoja dela je predstavila na 70 samostojnih in na več kot 450 skupinskih razstavah doma in v tujini. Od leta 1976 je članica Društva likovnih umetnikov Ljubljana v Zvezi društev likovnih umetnikov Slovenije. Živi in dela v Ljubljani.

 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62

Ostale novice


DLUPP 25 let - razstava članov Društva likovnih umetnikov Prekmurja in Prlekije ZDSLU ob 25. obletni

Več>>


Kmalu Zimski festival in prodajna razstava Zimski SALON ZDSLU 2017

Več>>


18. razstava iz cikla Okno k sosedu - Metka Pepelnak in Vojko Pogačar

Več>>