Odprtje razstave Petra Kohla: MED.RED / ZWISCHEN.ORDNUNG

25. 8. 2016


Na prvi pogled nas slike Petra Kohla spominjajo na risbe predšolskih otrok. Vendar je njegov način ustvarjanja veliko bolj zapleten in zahteven,  saj na različnih nivojih zelo načrtno predela in razdela tematiko, ki jo na svojih delih obdeluje. Pri opazovanju njegovih umetnin  je prav, da ohranjamo nekoliko distance,  da lahko zaobjamemo dinamiko scene in skupno delovanje celotne likovne površine. Njegove slike delujejo kot izrezi iz stene, ki se odpirajo v vse smeri. Opazovalec si z lahkoto predstavlja kako se podoba nadaljuje in širi v vse smeri,  levo in desno, navzgor in navzdol, in kako prestopa okvir slike. Prav tako kot ne moremo govoriti o središču slike, prav tako slika tudi nima meja.  Pripoved na pred nami  divja kot pri grafitih po zidovih. Njegovo ustvarjanje je slikanje, risanje in pisanje, ki se nanaša na mehko, brezoblično, amorfno in nezavestno eksistenco v umetnosti.   

Avstrijski slikar Peter Kohl je bil rojen 1971 v Celovcu. Živi in dela v Ebenthal-u na avstrijskem Koroškem. Sprva se je priučil slikanja kot samouk, nato je leta 1997 spoznal koroškega umetnika Luka Antičeviča, ki ga je kot študenta povabil na Inštitut za umetnost in filozofijo Koroške, kjer je študiral s poudarkom na slikanju portreta in krajine do leta 2000. Na področju grafičnih tehnik je absolviral študij jedkanice pri nemškem umetniku in oblikovalcu Has Jurgen-u Gartner-ju. 

 

Odprtje razstave Beti Bricelj: GEO MA in Matjaža Borovničarja: LIVE M PROJECT

29. 7. 2016

Razstava, ki jo bosta pripravila člana DLU Insula, postavlja v galeriji ZDSLU pred gledalce dve samosvoji avtorski predstavitvi. Beti Bricelj in Matjaž Borovničar sta si po likovni zvrsti, izraznemu načinu, izvedbeni maniri povsem različna, vsekakor pa v lasni izraznosti izpolnjujta indikativno osebno umetniško opredelitev. Odprtje razstave bo v četrtek, 4. avgusta 2016 ob 19.uri. Vabljeni!

Geo' ma

Poldrugo desetletje dolgo odkrivanje optičnega učinka v podobi je samo po sebi presežno dejanje. Vsekakor Beti Bricelj že dolgo izvaja slikarstvo, ki ga je zasnovala  v začetku svoje profesionalne kariere. V razvoju je slikarka prestopila veliko faz, vendar se od izhodiščnega op arta (optical art) ni oddaljila. Beti Bricelj vztraja pri svoji geometrijsko abstraktni podobi izpeljani v klasični maniri »Vasarelyjevske« optične umetnosti.  Presenečeni nad neverjetno velikim številom variant likovnih razporeditev v njenih slikah smo tudi ob obravnavanem ciklu izpolnjeni z novimi doživetji. »Trompe l' oeil« je v likovni umetnosti že stoletja pomemben faktor napeljevanja v vsebino in gotovo je pri podobah Beti Bricelj ključnega pomena. »Prevara oči«  je vsekakor operativni temelj likovnega, slikovnega, saj se vse izrisano ali naslikano, ki na ploskvi ustvari iluzijo predmetnega, iluzijo prostora manifestira kot podoba.


Beti Bricelj

Beti Bricelj je bila rojena leta 1974 v Postojni. Leta 2000 je diplomirala na Šoli za risanje in slikanje – Visoki strokovni šoli v Ljubljani. Po končanem študiju je nadaljevala z izobraževanjem v Avstraliji kjer je prebivala leto dni. Odzvala se je povabilu avstralske vladne organizacije za raziskavo aboriginske kulture iz oddelka Department for Aboriginal Affairs, Adelaide, South Australia. Za seboj ima vrsto samostojnih in skupinskih razstav doma in v tujini vključno z razstavo v priznanem muzeju za geometrijsko abstrakcijo in MADI umetnost (The Museum of Geometric and MADI Art), v Dallasu v ameriški zvezni državi Teksas. Njena dela  že vrsto let ostajajo trajno zabeležena v različnih katalogih in knjigah sodobne umetnosti v svetu. Skozi slikarstvo in likovno razmišljanje je leta 2007 sprejela arhitekturni izziv. Njena umetniška vizija se je realizirala na arhitekturi kot Pot sonca na fasadi na stavbi Poslovno trgovskega objekta Epicenter B2 v Postojni. Leta 2013 je na Mednarodnem festivalu likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU prejela priznanje za kvaliteto likovnih del. Od leta 2002 je članica ZDSLU. Živi in ustvarja razpeta med različnimi deželami, predvsem med Slovenijo in Škotsko.


Live m project

Matjaž Borovničar je prvenstveno slikar. V zadnjem času pa preizkuša svoj umetniški izraz tudi v ambinetalnih oziroma video projektih. Tako je tudi »Live m project« izveden na osnovi video projekcije.  Predstavljeno delo se nalaga v dvojni komponenti: nekaj minut trajajoči video, ki se celostno izpolni v aranžiranem prostoru, kjer se izvaja. Avtorjev izrazni način je izvedbeno čist, minimalistično preprost in v vseh parametrih usmerjen v široke vsebine človekove eksistencialnosti. Vsekakor je osebna avtorska sugestija, ki jo odkrivamo v naslovu vodilo, ki napeljuje gledalca v razmislek o lastni bivanjskosti, namenu, vzročnosti … M projekt, ki je verjetno najprej subjektivistična analiza izhodišča, torej sebe in v nadaljevanju izkazan odnos do sveta, se v izpostavljeni ekspresivnosti razvija kot »ritmično vizualna mantra«, ki pa ne zadeva v nebo in ni eshatološka, ampak se izpeljuje v čas življenjskega cikla.

Matjaž Borovničar

Rojen je bil 1974 v Kopru, študiral je v Benetkah: leta 1999 je diplomiral na Accademia di Belle Arti di Venezia/Akademiji lepih umetnosti in med 2000 in 2002 nadaljeval študij restavratorstva za zidne poslikave na Università internazionale dell'arte di Venezia/Mednarodni univerzi umetnosti. V letu 2002 si je pridobil pedagoško andragoško izobrazbo na Centru za pedagoško izobraževanje na Filozofski fakulteti ljubljanske Univerze Ljubljana. Poučuje likovno vzgojo, tehniko in tehnologijo na OŠ Šmarje pri Kopru in na Centru za korekcijo sluha in govora Portorož, sodeluje še pri različnih dejavnostih: organizira in vodi kreativne delavnice pri društvu ŠENT - Slovenskem združenju za duševno zdravje v Kopru. Sodeloval je na več skupinskih razstavah doma in v Italiji in na Hrvaškem. Živi in dela v Piranu. 

Kustos razstave: Dejan Mehmedovič

 

Ob odhodu akademika, profesorja, akademskega slikarja in grafika Janeza Bernika

18. 7. 2016

Janez Bernik, Foto: STA 

V 83. letu starosti je ugasnilo in se zaključilo življenje velikega slovenskega ustvarjalca, slikarja, grafika, kiparja, scenografa, pesnika, misleca, profesorja in akademika Janeza Bernika. Vemo, da že ko se rodimo v ta svet, smo ob enem neizprosno zapisani odhodu. Za nami večinoma ne ostajajo sledi, le redki med nami pa presežejo, tako rekoč, premagajo smrt, saj se v svojih delih zapišejo nesmrtnosti, v umetninah in stvaritvah, ki nam jih zapuščajo, živijo dalje in ne potonejo v pozabo. Zagotovo je bil Janez Bernik osebnost, katerega dela in umetnost nas bodo spremljala za vedno in bodo še dalje pomembno vplivala na številne nove generacije prihajajočih umetnikov.

Kot en ključnih ustvarjalcev, kot vodilni grafik samega jedra svetovno priznane »ljubljanske grafične šole«,  je v likovni umetnosti postavljal številne mejnike in je bil snovalec neštetih premikov na področju obvladovanja slikovnega polja. Kljub neki pra-likovnosti, ki jo je nosil v sebi in potrebi po prenašanju vedno skrbno varovane in zastrte čustvene notranjosti ter misli skozi likovno govorico na slikovno polje, je bil pri svojem delu zapisan tudi bogati in poduhovljeni vsebini. Brez dvoma je bil čuteč, prav gotovo močno ranljiv umetnik, ki se je v glavnem zapiral in zatekal v svoj svet ustvarjanja, kamor je bilo dovoljeno le redkim pogledati in v katerega je bilo skoraj nemogoče vstopiti. Le malokdo je vedel, kdo je Bernik v resnici in le peščica najožjih sopotnikov in prijateljev ga je poznala. Verjetno pa ni bilo lahko »biti Janez Bernik«. Zaradi svoje genialnosti, veličine in neke svojske, morda kar temne karizmatičnosti, ki ga je vseskozi obdajala, je bil strah vzbujajoča in spoštovana osebnost in pred njim so imeli rešpekt skoraj vsi, njegovi stanovski kolegi, likovni kritiki, kulturniki in predvsem študentje na akademiji, katerim je dal izredno veliko, a so se ga skoraj vsi po vrsti tudi zelo bali. Bernika vključujemo v tisto skupino slovenskih likovnih umetnikov, ki za svoje delo ni dobival priznanj in nagrad le doma, ampak je bil cenjen in odmeven tudi izven naših meja in mu je znala prisluhniti tudi tujina. Prisoten je bil na vseh večjih likovnih manifestacijah v domovini in povsod po svetu, pobiral je vsa možna odličja in velike nagrade na svetovnih bienalih, trienalih in prav tako so ga radi uvrščali v galerijske zbirke velikih svetovnih in domačih galerij. 

Morda je s svojo močjo želel spremeniti in po svoje popraviti svet okoli sebe? Enako, kot je neštetokrat dopolnjeval in z vnosom vedno novih likovnih elementov, ob novih spoznanjih, ki so se mu kopičila, korigiral že odtisnjene grafične plošče! Večno raziskovanje in poglabljanje v samega sebe, kot tudi v bližnjo in daljno okolico, ga uvrščajo v neizprosnega umetnika intelektualca, misleca ki je vedno želel kultivirati civilizacijske dosežke in vnesti red v vsesplošno zmedo in kaos okoli nas.

Z Zvezo društev slovenskih likovnih umetnikov si je v drugi polovici svojega življenja delil hišo, ki nam jo je vsem zapustil veliki mecen Fran Vesel, ker je imel tukaj svoj ljubljanski atelje. Nikoli ga ne bomo pozabili in vsem, ki so ga imeli radi, izrekamo iskreno sožalje.

Olga Butinar Čeh, prof. umetnostne zgodovine

 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

Ostale novice


Jože Ciuha je mirno odšel od nas

Več>>


Objavljamo Javni razpis za dodelitev delovnih štipendij

Več>>


Protestno pismo ZDSLU

Več>>