TNM - opisi posameznih del 

 

TRANSBALLANCE 

From Velázquez through Bacon to contemporary art.
Concept and design: Maša Jazbec
Programming: Matic Plevčak
 
Druga polovica 20. stoletja na nek način zaznamuje konec klasičnega slikarstva. Virtualna umetniška produkcija z vpeljavo principa interaktivnosti definira začetek novega stoletja vizualne umetnosti. Projekt imenovan Transballance (Francis Bacon) se ukvarja s pet stoletij starim kanonom portretne podobe, na sodoben način, z vpeljavo digitalne manipulacije. Projekt povezuje deformirane slikarske portrete Francisa Bacona z digitalno manipulacijo podobe človeka na začetku 21. stoletja. Projekt Transballance odpira nove možnosti , kako na novo opredeliti klasične umetnosti s pomočjo novih tehnologij, vzpostavlja nov dialog sodobnega umetniškega pristopa z Baconovo študijo portretov- z intervencijo digitalnih medijev re-interpretira portret tako, da ga poveže z opazovalcem s pomočjo transferja. Instalacija predstavlja klasično postavitev slike na steni. Ko se posameznik približa sliki, ga ta zazna in povzame njegovo podobo, ki se nato prikaže v sami sliki. Gledalčeva podoba se nato pred njim deformira v portret, kakršne je slikal slikar Francis Bacon. Končni produkt interakcije med gledalcem in instalacijo je tisk novonastalega unikatnega portreta na papir, ki ga obiskovalec odnese domov. 
 
 

HUIS CLOS 

Maša Jazbec
Tehnika: Interaktivna instalacija (Lesena hiša, računalnik s programsko opremo maxmsp)
Razstavljeno: Dan odprtih vrat – Interface culture, Univerza za umetnost in design 
Linz, Avstrija, 2011
Festival Ars Elektronika, Linz, Avstrija, 2011
Extravagant Rubbish - Defining remediation, Nova galerija Delavski dom Trbovlje, Trbovlje, Slovenija, 2011
 
“Če lahko, mi povej, kdo sem. Potem bom vsaj imel identiteto. Vedel bom kdo ali kaj naj bom.“
 
S trkanjem po hiši vzpostavite interakcijo z egom v njej. S tem projektom raziskujemo osnovno predpostavko o človekovi svobodni volji. Vendar ta svoboda izbire vodi v strah. Z drugimi besedami, ker je človek svoboden in se zaveda možnosti, je strah del človeške izkušnje. Strah in zaskrbljenost pred odgovornostjo vodi mnoge ljudi v takšno stanje, da svoje izbire prepustijo drugim ter tako ignorirajo svojo svobodo ter odgovornosti. Posledica tega je anksioznost.
 
V sodelovanju z: Fabriziom Lamoncha (Španija), Ioan Cernei (Romunija)
 
 

DIGITALNO POŽELENJE

Primož Zakrajšek
Tehnika: video inštalacija / 2013
 
Digitalno poželenje …
…. nam prinašajo novodobni mediji!
 
Internet je sodobna oblika bordelov ali antičnih ljubezenskih templjev. Tu se na straneh za odrasle skrivajo vsa naša poželenja in skrivne fantazije, ki jih rodi človeška domišljija. Vsakodnevno se predajamo fantaziranju o popolnih in predanih ljubimcih, ki imajo popolna telesa in dovolj izkrivljene ume da izpolnjujejo vse naše fantazije. Za človeško vrsto seveda to ni nič nenavadnega, saj smo čuteča in razmišljujoča bitja s svojimi potrebami, katere moramo zadovoljiti tako kot moramo piti in jesti. Seveda pa se tu najdejo tudi tisti ki pretiravajo.Inštalacija prikazuje podobe moških, ki se naslanjajo nad podobo popolne ženske, ki je seveda izpopolnjena po novodobnih medijskih kriterijih in standardih. Te standarde je začrtala sodobna družba in plastična kirurgija, katerih glavni namen je dobiček. Mnoge revije ženske in moške spodbujajo k izoblikovanju teles in udov, s tem pa čedalje bolj izgubljamo stik z naravno lepoto in sta nam všeč samo še kič in plastična popolnost. Verjetno bo res prišel čas, ko bodo naši digitalni nadomestki hodili na zmenke z vizualno popolnimi partnerji in bomo vsi živeli v domišljijskih kokonih. Torej bomo svet gledali skozi umetno okno digitalnega sveta in postali bomo plastični kot je plastična inštalacija.
 
 

TRI POTI 

Špela Pavli
video / 2:59 / 2014
 
Srce kot ljubezen, srce kot empatija, srce kot čustva, srce kot prispodoba človečnosti, srce kot življenje, pa vendar na začetku 21. stoletja srce kot mehanska pumpa, srce kot zgolj tehnični organ. Človeško ali živalsko, mehanski pripomoček za poganjanje krvi v telesu. Nič več in nič manj?Življenje, smrt in rojstvo. Trije pojmi, ki so združeni v medsebojnem odnosu, tako jih je potrebno obravnavati saj eden brez drugega ne vzdrži če ravno so v vsakdanjem življenju prezentirani samostojno.
 
 

PENTRIRANJE BELEGA ZIDU

Andrej Uduč
Leto: 2011
Tehnika: novomedijska inštalacija
Mere: 60x60x60
 
Umetnost: nujno perverzna: penetracija fasade, izložbenega okna. Totalitarizem digitalnega omrežja: elastičnih verig, ki zajamejo vse. Davek na dodatno vrednost digitalizacije sveta je nezadržna transformacija kulture človeka, ki išče svoje sidrišče smisla v opoju novomedijskih halucinacij. Halucinacij, ki rajcajo, a ne dajo zadovoljitve. Perverznost kapitalizma 101. 
Rojstvo Človeka?